Bestellen
Je kunt bij mij op 2 manieren een schilderij kopen.
- Op afspraak. Heb je interesse in een schilderij, maar wil je het eerst in het echt te zien en/of met mij kennis te maken? Mail, tweet of bel me dan om een afspraak te maken.
Dan kun je het schilderij of de schilderijen van jouw voorkeur geheel vrijblijvend bij mij in Utrecht komen bekijken en in alle rust beslissen of wel of niet tot koop over wilt gaan. We kunnen dan ook eventueel de mogelijkheid van een proefplaatsing bespreken.
Mocht je besluiten om het schilderij te kopen, dan vraag ik je ter plekke 35% van het bedrag te betalen, voor de rest krijg je een factuur. - Via de webshop. Je bestelt het schilderij via de webwinkel. Hiervoor zet ik hieronder wat informatie op een rij, zodat je goed weet waar je aan toe bent.
En wellicht eerst nog ten overvloede: je kunt mij ook een schilderij in opdracht laten maken. Kijk hier voor de mogelijkheden.
Betalen
Je kunt in de webshop op 2 manieren betalen:
1. Veilig met Ideal.
De betaling wordt verzorgd door Sisow, een grote online payment provider, waar veel webshops mee werken. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Omdat je betaling nog dezelfde dag verwerkt kan worden, is dit de snelste (en makkelijkste) manier van betalen.
2. Via een bankoverschrijving.
Maak in dat laatste geval het bedrag over op bankrekening NL11 ABNA 0426 0859 57 tnv Marloes van Zoelen onder vermelding van het bestelnummer.
Als je het bedrag niet in een keer vooraf wilt betalen, dan stuur ik je op verzoek een factuur. Na ontvangst van een aanbetaling van 50 % van de factuur, stuur ik je het schilderij op en/of kan je het schilderij bij mij afhalen.
Het schilderij wordt pas jouw eigendom als je het volledige bedrag van de factuur aan mij hebt betaald.
Levertijd
Zodra het geld bij mij binnen is, ga ik met je bestelling aan de slag en gaat de levertijd van 3-5 werkdagen in. Bij betaling via Ideal, is dat vaak dezelfde dag nog; als je zelf geld overmaakt via je bankrekening, ontvang ik het geld meestal de volgende dag. Dan gaat dus ook de levertijd in.
Verpakken
Ik verpak het schilderij heel zorgvuldig en degelijk. Eerst doe ik er zo’n 10 meter bubbelplastic (officieel heet dat luchtkussenfolie) omheen, daarna verpak ik het in zo’n 4 meter stevig bruin kraftpapier en tenslotte verstevig ik het geheel nog eens met zo’n 12 meter breed plakband.
Een klant noemde het: “top verpakt!” Je kunt er dus echt op vertrouwen dat ik hier uiterste zorg aan besteed.
Tip: bewaar het verpakkingsmateriaal. Dan kun je het eventueel gebruiken als je het schilderij retour wilt sturen.
Verzenden
Je kunt kiezen uit 2 verzendmethoden.
- Gratis afhalen bij mij in Utrecht.Voordeel is dat je het schilderij dan meteen in het echt kunt zien en dat we (leuk!) kunnen kennis maken. Zodra ik je bestelling en het geld ontvangen heb, neem ik contact met je op om een afspraak te maken voor de aflevering.
- Verzending met post NL.
Grote schilderijen verzend ik aangetekend en verzekerd met post NL. De kosten hiervoor zijn € 15,20. Dat de kosten hoger zijn dan voor het verzenden van een ‘normaal’ pakket via PostNL heeft vooral te maken met de maten en het gewicht van de meeste schilderijen.
PostNL bezorgt van dinsdag tot en met zaterdag en je kunt de zending volgen met de Track&Trace-code. Je moet tekenen voor ontvangst.
Kleine schilderijen verzend ik als een normaal pakketje. De kosten hiervoor zijn € 6,95.
Sommige schilderijen zijn te kwetsbaar en/of te groot om te versturen. Die kun je alleen afhalen bij mij in Utrecht. Als dat het geval is, staat het bij de omschrijving van het schilderij genoemd en is het tijdens het bestelproces de enige optie waar je voor kunt kiezen.
Voorlopig verzend ik alleen schilderijen in Nederland.
Retourneren
Als het schilderij, dat je online hebt gekocht, om welke reden dan ook toch niet is wat je ervan verwacht had, dan heb je twee weken de tijd om aan te geven dat je het wilt terugsturen.
Na je melding heb je nog 2 weken de tijd om het terug te sturen. Je hebt een schilderij dus 14 dagen op zicht!
Voor mij is het belangrijk dat je in deze periode zorgvuldig omgaat met het schilderij en de verpakking. Mocht jij immers gebruik maken van je bedenktijd en besluiten tot retourneren, dan moet ik het daarna nog aan iemand anders kunnen verkopen.
Hoe werkt retourneren?
Stuur een email naar info [at] marloesvanzoelen.nl waarin je vermeldt:
- je naam
- het ordernummer van de bestelling
- welk schilderij je wilt retourneren
- de reden van retour sturen (niet verplicht, maar je helpt er mij enorm mee)
- naar welk bankrekeningnummer ik het geld mag terugstorten
Ik stuur je dan een reply met daarin naar welk adres je het schilderij retour kunt sturen.
Mocht je dat prettiger vinden, dan kun je ook het officiële modelformulier voor ontbinding/herroeping downloaden, invullen en naar mij toe sturen: Modelformulier ontbinding herroeping. Maar dat hoeft niet.
Stuur het vervolgens in originele staat en bij voorkeur in de originele verpakking (of een andere verpakking, die minstens net zo degelijk is als die waarin je het schilderij gekregen hebt) naar mij terug.
De verzendkosten, die je maakt, vergoed ik je bij de terugbetaling. Retourneren is dus gratis!
Na ontbinding zal ik het door jou betaalde bedrag inclusief verzendkosten (zowel heen als terug) uiterlijk binnen twee weken terugbetalen. Normaal gesproken is het binnen één week teruggestort.